Oversøiske zin  

Trumpist går til retten for ærekrænkelse i $ 1,3 mia retssag Dollars

Dominion Voting Systems har sagsøgt usa’s præsident Donald Trumps advokat Sidney Powell for mere end 1,3 milliarder dollar for at skade sit omdømme gennem “vilkårlige” og “åbenlyst falske” påstande, herunder at Dominion spillede en central rolle i en fantastisk plan om at stjæle præsidentvalget i 2020 i Joe Bidens favør.

Powell hævdede, at Dominion blev skabt med kommunistiske penge i Venezuela til at manipulere stemmer, og at disse kapaciteter blev brugt til at forfalske det amerikanske valg på bekostning af Donald Trump.

I en 124-siders klage indgivet i US District Court for District of Columbia, Dominion klagede over, at dens omdømme og kapitaliserede værdi blev dybt beskadiget af “smitsom misinformation” spredes af Powell “at berige sig selv, forbedre sin offentlige myndighed og tilbagebetale Donald Trump. ” , som den oprettede for at indsamle donationer til støtte for de retssager, der anfægter valgresultatet.

Dominion administrerende direktør John Poulos sagde, at sagen havde til formål at rydde virksomhedens navn ved fuldt ud at afsløre de faktiske omstændigheder i 2020 valget.

Siden 4. november, dagen efter at han tabte afstemningen, har præsident Trump gentagne gange sagt, at der har været et enormt svindel med valget.

Lynn Wood, en advokat, der har arbejdet med Powell på retssager siden valget, fortalte The Washington Post, at hun repræsenterede hende om ærekrænkelse spørgsmål og kaldte retssagen et forsøg på “at censurere ordet og skræmme folk til at fortælle sandheden.”

Som Powell’s herredømme beskyldninger spredt bredt efter valget, virksomhedens medarbejdere blev forfulgt, chikaneret og modtaget trusler mod deres liv via e-mail, e-mail og telefon: “Vi er allerede overvåger dig,” læser en sms til en Dominion medarbejder. “Kom ud ren og du vil leve,” lyder en anden. Virksomheden hævder at have brugt mere end $ 565.000 beskytte sine medarbejdere efter valget.

Dominion har sendt modargumenter anmodninger (ofte forløbere for retssager), til mere end 20 personer og enheder, herunder Trumps personlige advokat Rudolph Giuliani, til Fox News tv og andre medievirksomheder, der har givet en bred platform til at formidle den version af det stjålne valg. Nogle af dem, ligesom Fox News, har udgivet korrigerende beskeder.

 

Leave A Comment